Bel ons
  • 088 - 5753000
  • [javascript protected email address]

Bij klachten en problemen


Soms gaat iets niet goed en ben je niet tevreden. Zozijn wil dat graag weten, zodat we dat gaan oplossen. Het beste is om eerst te gaan praten met de persoon over wie je niet tevreden bent. Of die betrokken is bij de situatie waarover je niet tevreden bent. Dat kan bijvoorbeeld je ondersteuner zijn, of de manager. Soms lukt het niet om elkaar te begrijpen. Of is het lastig samen een oplossing te vinden. Dan kun je hulp vragen.

Bij Zozijn kunnen de volgende mensen je helpen:

Vertrouwenspersonen

Je kunt vragen of problemen hebben. en je wilt daar misschien over praten.
Dat kan met een vertrouwenspersoon voor cliënten. Een vertrouwenspersoon helpt je bij het zoeken naar oplossingen. Een vertrouwenspersoon is geen Zozijn-medewerker en gaat vertrouwelijk om met jouw vragen en problemen. Dat betekent dat de vertrouwenspersoon alleen met jou over je vraag of probleem praat, en niet met anderen zoals jouw ondersteuners of huisgenoten.

Arthur van der Woude en Mieke Gondrie zijn bij Zozijn de vertrouwenspersoon voor cliënten en hun verwanten.

Lees hier het verhaal van Mieke.

Klachtenfunctionaris

Is er geen oplossing gevonden, dan kan de klachtenfunctionaris je misschien helpen. Peter van Leusden is de klachtenfunctionaris van Zozijn. Ook hij is geen Zozijn-medewerker en gaat vertrouwelijk om met jouw informatie. Je kunt hem bellen of mailen.

Je kunt je klacht ook op een formulier invullen.

Klachtenregeling

De manier waarop Zozijn omgaat met klachten van cliënten en verwanten is vastgelegd in de klachtenregeling. Klik hieronder om de klachtenregeling te openen:

Klachten van derden

Als buurtbewoners of andere mensen klachten hebben over werkzaamheden, cliënten of medewerkers van Zozijn dan kunnen zij contact opnemen met de klachtenfunctionaris, Peter van Leusden via 06 - 51 14 05 51 of meldpuntklachten@zozijn.nl

Hoe gaat Zozijn om met jouw gegevens?

Zozijn werkt met persoonsgegevens nodig, dat kan niet anders. Denk bijvoorbeeld aan je naam, adres, geboortedatum en Burgerservicenummer (BSN), en ook medische gegevens. In de regeling Rechten van Betrokkenen (word document) lees je hoe we met deze gegevens omgaan.

Als we er samen niet uitkomen: Geschillencommissie Zorg

Heb je een klacht over Zozijn en komen we er samen niet uit, dan kun je terecht bij De Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Zozijn is aangesloten bij deze commissie, die is ingesteld door VGN, Ieder(In) en LSR. Let op: dit geldt (nog) niet als je ondersteuning krijgt via de Wmo of de Jeugdwet. Lees hier meer informatie over het indienen van een klacht bij deze commissie.