Medezeggenschap door cliënten & verwanten
Medezeggenschap door cliënten en verwanten is belangrijk voor Zozijn. Zozijn staat garant voor goede faciliteiten voor medezeggenschap, waardoor je kunt meepraten en meebeslissen over de koers van de organisatie. We hebben een actieve centrale cliëntenraad en centrale verwantenraad, die beiden regelmatig overleggen met de bestuurder. Ook op regio- en sector- en lokaal niveau zijn er actieve cliënten- en verwantenraden.
Benieuwd naar wat medezeggenschap oplevert? Lees hier het verhaal van Hennie, de voorzitter van de centrale cliëntenraad.
Waarover praat en beslis je mee?
- geld
- eten
- veiligheid
- gezondheid en hygiëne
- vrije tijd
- verandering in de ondersteuning
- de klachtenregeling
- verhuizingen of verbouwingen
- fusie of samenwerking met andere instellingen
Hoe is de medezeggenschap georganiseerd?
De lokale cliëntenraad en de verwantenraad overleggen met de manager. De regio- of sectorcliëntenraad en -verwantenraad overleggen met de directeur van de regio of sector. De centrale cliëntenraad en de centrale verwantenraad overleggen met de bestuurder van Zozijn. Elke cliëntenraad heeft zijn eigen coach. Lees hier het verhaal van de cliëntencoaches.
Op 1 mei 2021 is de Medezeggenschapsregeling ingegaan met daarin de nieuwe afspraken over de medezeggenschap conform de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (WMCZ) 2018.
Bekijk de Medezeggenschapsregeling van Zozijn
Bekijk de versie voor cliëntenraden
Website medezeggenschap
Ga naar de website van Medezeggenschap voor meer informatie over de medezeggenschap voor cliënten en verwanten bij Zozijn.
Vragen of contact?
Bureau medezeggenschap cliënten en verwanten:
- 088 575 32 95
- 06 15 02 80 92
- medezeggenschap@zozijn.nl